Geçtiğimiz birkaç yılda “coworking” yani ortak çalışma alanlarında hafife alınamaz bir yükseliş yaşandı. Bunun temel sebebi ise iş hayatının bir dönüşüm içerisine girmiş olması olsa da pandeminin de bu süreci hızlandırdığı gerçeğini kabul etmeliyiz. Günümüzde hem küçük ve orta büyüklükteki işletmeler hem de kurumsal işletmeler, esnek ofis çözümleri sunan şirketleri sıklıkla tercih ediyor.
Esnek ofis çözümleri sunan şirketlerin ön safında duran “Community Manager” yani topluluk yöneticileri ise oldukça önemli bir görev üstleniyorlar. İşletmeleri bir ortak çalışma alanına çekmek, bir pazarlama kampanyasından çok daha fazlasını gerektiriyor. Topluluk yöneticileri işletmeler ile coworking alanları arasında bir köprü görevi görüyor diyebiliriz.
İnsanların çalışırken zevk alabilmeleri ve uzun vadeli şekilde müşteri konumunda kalabilmeleri için birbirine sıkı sıkıya bağlı bir topluluk oluşturmak tamamen community manager yani topluluk yöneticilerinin görevi olmaktadır. Yeni gelen misafirleri bir gülümsemeyle karşılar, sosyal etkinlikleri denetler, iş birlikçi bir ortam yaratır ve her üyeyi güvende hissettirmek için çalışırlar.
Topluluk Yöneticisinin Rolleri ve Sorumlulukları
İyi bir community manager, coworking alanının başarısı üzerinde muazzam bir etkiye sahiptir. Topluluk yöneticisinin ilk rolü ortak çalışma alanına yeni üyeler kazandırmakla başlarken, halihazırdaki müşteri deneyimini her yönden iyileştirerek rolünün en uç noktalarına ulaşabilir.
Community manager üyelerin ihtiyaçlarını anlamalıdır, bu sayede girişimcilerin, dijital göçebelerin ve serbest çalışanların problem çözücüsü haline gelebilirler. En iyi topluluk yöneticileri, coworking alanı içerisinde yoga ve happy hour gibi eğlenceli sosyal etkinlikler düzenleyerek müşterilerin iş birlikçi bir topluluk haline gelmesini sağlar. Ayrıca çeşitli profesyonellere eğitim seminerleri ve atölyeler için de davetler gönderebilir, üyelerin gelişimine destekte bulunabilirler.
Topluluk yöneticileri edindikleri tecrübeler sayesinde coworking alanı içerisinde genç profesyonellere tavsiyeler verebilir, yol gösterici bir konuma geçebilirler. Çalışma alanlarında çay-kahve ve çeşitli atıştırmalıkların bulunmasını sağlayarak çalışma alanındaki profesyonellerin motivasyonlarını artırabilirler. Son olarak, düzenli şekilde müşterilerinden geri bildirim toplarlar ve bu sayede verdikleri hizmeti geliştirirler.
Community Manager Faydaları
Coworking alanı içerisinde sağlıklı bir ekosistem oluşturduğunuz durumda müşteriler organik, yapıcı bir şekilde çalışmak, sosyalleşmek ve eğlenmek amacıyla bir araya gelebilirler. Community manager, müşterileriniz arasında bu ekosistemi oluşturur. Enerjiyi artırmak için çeşitli etkinlikler yaparlar ve yardıma ihtiyaç duyulduğunda başvurulabilecek ilk insanlar haline gelirler.
Çalışma alanını kullanan müşteriler ise kendileri ile anlamlı ilişkiler kurmaya çalışan bir topluluk yöneticisinin olduğunu fark ettikleri zaman kendilerini güçlenmiş ve desteklenmiş hissederler. Bu nedenle topluluk yöneticilerinin esnek ofis çözümleri sunan firmaların markalaşmasında büyük bir etki yarattığını söyleyebiliriz. Bu kişiler işlerini başarılı yaptıkları ve müşteri memnuniyetini ön planda tuttukları sürece bulundukları çalışma alanının tanıdık bir yüzü haline gelirler.
Topluluk Yöneticileri için Önemli İpuçları
Yazımızın önceki kısımlarında da özetlediğimiz gibi bir topluluk yöneticisinin, gelişen ve canlı bir ekosistem yaratarak coworking alanının gelişimine katkıda bulunması gerekir. Esnek ofis çözümleri sunan firmaların böyle bir community manager bulmaları, topluluk oluşturmak ve sürdürülebilirliği sağlamak açısından kritik bir öneme sahiptir. Müşterilerinin bir araya gelerek bir topluluk oluşturmasından daha çok paraya odaklanan şirketlerin başarıya ulaşması oldukça gerçek dışı bir durumdur.
Gerçek bir ortak çalışma alanı topluluğu, güçlü ve şefkatli bir kültürün meydana gelmesi ile oluşabilir. Bu kültürün oluşturulmasında ise en büyük görevlerden birisi topluluk yöneticilerine düşmekte. Bilinçli bir community manager, birbirine bağlı, gelişen ve yardımsever bir topluluğun kurulabilmesi için müşterilerinin memnuniyetini, para kazanmanın önünde tutar.