Girişimciler iş fikirlerine ve vizyonlarına göre bir şirket kurarlar. Pek çok girişimci farkında olmasa da ofis seçimi bir girişimin geleceğini değiştiren önemli kararlardan birisidir. Günümüz dünyasında hem iş ortakları hem de çalışanlar ofis alanını önemli bir faktör olarak değerlendiriyor. Bu nedenle ofis alanınız girişiminizin tüm ihtiyaçlarını karşılamalı ve şirket kültürünüzü yansıtmalıdır.
Ofis seçimini doğru yapmanız şirketinize maliyet, zaman ve birçok konuda avantaj kazandırabilir. Bu avantajlar sayesinde büyüme stratejiniz içerisinde daha doğru riskler alabilir ve bütçenizi çok daha rahat bir şekilde yönetebilirsiniz. Bu nedenle ilk ofis seçiminiz için yol haritası olabilecek bir yazımızı sizinle paylaşıyoruz.
Maliyetlerinizi Planlayın
Maliyet, girişimcilerin ilk ofis alanlarını seçerken dikkat etmeleri gereken en önemli faktördür. Genç bir şirkete sahipseniz, elinizde küçük bir bütçenizin olması muhtemeldir. Bu nedenle yatırım yapacağınız araçlar konusunda seçici davranmalı ve işlevselliği ön planda tutmalısınız.
Girişiminiz geliştikçe ofis alanınızı geliştirebilirsiniz ancak başlangıçta ihtiyaçlarınıza cevap verebilen, uygun maliyetli ofis seçimi yapmanız kritiktir. Bazı girişimler için doğru konumda olmak daha önemli iken bazı girişimler için konumdan daha çok ofis alanının büyüklüğü ön planda olabilir. Bu noktada girişiminizin ihtiyaçlarını doğru analiz etmeniz ve bu doğrultuda uygun fiyatlı hazır ofis hizmeti veren firmalardan yardım almanız avantajlı olabilir.
Konum ve Ulaşım Bağlantılarını Göz Önünde Bulundurun
Bir girişimin maliyetten sonra en çok dikkat etmesi gereken unsur ofisin bulunduğu konum ve bu konumda bulunan ulaşım bağlantılarıdır. Her çalışanın rahat bir şekilde ulaşım sağlayabileceği bir ofise sahip olmak, bir iş merkezi içerisinde bulunmak oldukça avantajlıdır. Bu noktada bazı şirketler paylaşımlı ofis, bazı şirketler ise sanal ofis gibi yöntemleri tercih ederek ofis maliyetlerini düşürürken aynı zamanda konum açısından da fayda sağlayabilirler.
Teknoloji Altyapısını Oluşturun
Hazır ofis ya da paylaşımlı ofis hizmeti veren firmaları tercih etmek isteyen girişimler teknoloji altyapısına önem vermelidir. Günümüzde teknoloji her iş modelinin temelinde önemli bir noktada yer alıyor. Çalışanların senkronize bir şekilde iş süreçlerini yönetmelerini ve projelerin uluslararası standartlarda geliştirilmesini sağlayan teknoloji altyapısı her girişimin sahip olması gereken bir özellik.
Yeni bir girişime sahipseniz teknoloji altyapısını kuracak bir yatırım yapma olasılığınız düşük olacaktır. Bu nedenle ofis hizmeti veren şirketlerden yardım almanız bu şirketlere teknoloji altyapısı, toplantı ve etkinlik alanları ile ilgili sorular sorarak bilgi almanız oldukça önemlidir. Hazır ofis veya paylaşımlı ofis hizmeti alabileceğiniz firmalar size teknoloji altyapısı ve çeşitli fırsatlar sağlayacaktır.
Büyüme Esnekliğini Hesaplayın
Girişim maceranızın başında olabilirsiniz ancak bu girişiminizin hızlı bir şekilde büyümeyeceği anlamına gelmez. Bugün geleneksel yollarla kiraladığınız ofisiniz, şirketiniz hızlı bir büyüme gerçekleştirdiğinde size yetmeyebilir. Bu nedenle sanal ofis ya da hazır ofis hizmeti veren şirketlerle görüşmeli ve büyüme stratejinize paralel şekilde ofis alanınızı büyütebileceğiniz bir hizmet almaya odaklanmalısınız.
Konforu Önemseyin
Girişiminiz hangi seviyede olursa olsun çalışanlarınızın ve sizin konforunuz oldukça önemlidir. Konforlu bir ofis ortamında çok daha üretken ve verimli bir şekilde çalışabilirsiniz. Bu nedenle günümüzde birçok büyük şirket ofis alanlarının konforuna önem veriyor ve ofislerine spor salonları, organize çalışma alanları, eğlence alanları, doğal alanlar gibi esneklikler tanıyor.
İş modeliniz uzaktan çalışmaya uygun ise sanal ofis hizmetlerinden faydalanarak çalışanlarınızın ev konforu içerisinde çalışmasına olanak sağlarken ofis avantajlarından yararlanabilirsiniz. Farklı iş modellerinde ise hazır ofis hizmetlerinden yararlanarak ortak çalışma alanları, etkinlik alanları ve birçok olanaktan yararlanabilir, yüksek maliyetlere katlanmadan ofis konforunuzu artırabilirsiniz.