Facebook PageView İşletmeniz İçin 5 Hibrit Çalışma Modeli | eOfis Blog

İş gücünü yönetmek sadece kimin ofiste kimin evden çalıştığını takip etmek ile ilgili değildir. İşin geleceği artık her ikisinin dengesini kurabilmeyi gerektirir. Hibrit iş yeri modeli de bu dengeyi sağlamaya yardımcı olduğu için dünya çapında farklı sektördeki ve ölçekteki işletmeler tarafından popüler hale gelmiştir. Ancak hibrit çalışma modeli, yalnızca işgücünün yarısının haftada bir kez evden çalışmasına ve diğer yarısının ofise gelmesine izin vermekten çok daha fazlasını ifade eder. Başarılı bir hibrit iş modelinin dikkatli şekilde düşünülerek çalışanlarınızın işbirliği yapmak isteyeceği bir modelde seçilmesi gerekir. Hibrit iş modelleri ve işletmelere sağladığı faydalar hakkında çok daha fazlasını keşfetmeye hazır mısınız?


Hibrit İş Modeli Nedir?


İşletmeniz için en doğru ve etkili çalışma metotlarını belirlemeden önce hibrit iş modelinin ne olduğu konusunda net fikir sahibi olmanız gerekir. Hibrit çalışma yaklaşımı genel olarak çalışanlarına ofis ve ev arasındaki zamanı dengeleyerek nerede ve ne zaman çalışacaklarını seçme esnekliği sunar. Sonuç olarak belli zaman dilimlerinde fiziksel olarak ofis ortamında bir araya gelmek yerine, bireylerin kendilerini en motive ve yaratıcı hissettikleri zamanlarda çalışabildikleri bir yöntem ortaya çıkar. Hibrit çalışma modelinin, daha sağlıklı bir iş-yaşam dengesi kurmayı sağladığı için çalışanların üretkenliğini ve memnuniyetlerini olumlu yönde etkilediği düşünülmektedir. Esnek çalışma modeli aynı zamanda sosyallik, bağımsızlık ve esneklik arasında doğru dengeyi sağlamaya yardımcı olur. 


Farklı Hibrit Çalışma Modelleri


Söz konusu esnek çalışma modeli olunca her organizasyon veya birey için tek doğru yöntemden söz etmek mümkün değildir. Aksi halde modelin yaratmayı amaçladığı felsefeye aykırı bir tutum oluşur. Her ekibin ve bireyin kendilerini daha üretken kılabilecekleri farklı çalışma tercihleri söz konusudur. Bu nedenle değişen dünyada insanların çalışma hayatlarını deneyimleme biçimlerini geliştirmek için her geçen gün farklı yöntemler denenmektedir. Değişik yaklaşımlar, işletmeler için benzersiz iş gereksinimlerine uygun en iyi hibrit çalışma yöntemlerini belirlemeye yardımcı olur. İşte en popüler 5 hibrit iş modeli: 


Ofis Merkezli Model


Ofis merkezli hibrit yaklaşım, haftada bir veya iki gün uzaktan çalışma ile büyük ölçüde ofis merkezli bir çalışma yöntemini ifade etmektedir. Bu yöntem özellikle esnek çalışma yöntemlerini deneme aşamasında olan işletmeler için oldukça uygundur. Bu modelin arkasındaki tüm fikir, çalışanların diğer çalışanlarla bağlantı kurarken sürekli olarak ekiple etkileşim kurması ve işbirliği yapmasına dayanır.  


Avantajları



  • Esnek ofis platformları iş yerinize gelen çalışan sayısını kontrol etmenize, ofiste aşırı kalabalığı önlemek için limitler yapılandırmanıza, yönetmeliklere uygun akıllı ziyaretçi ve çalışan akışı yönetimine olanak sağlar. 

  • Ayrıca, çalışma alanında bir sınırlama olduğunda, çalışanlar sırayla ve farklı günlerde ofise gittikleri için alandan tasarruf sağlanır. 

  • Ofis merkezli uygulama ayrıca otomatik sosyal mesafeyi, akıllı temizliği ve temassız erişimi kolaylaştırır. 


Dezavantajları



  • Ofis merkezli hibrit model doğru benimsenmediği takdirde çalışan esnekliği ihlal edilebilir. 


Tamamen Esnek Model 


Tamamen esnek model, adından da anlaşılacağı gibi çalışanların ne zaman ofisten ve ne zaman başka bir konumdan çalışmak istediklerini seçmelerine olanak tanır. Bu yöntem esnek çalışma konusunda radikal kararlar almak isteyen ve yeniliklere açık örgüt kültürüne sahip işletmeler için uygundur. 


Avantajları



  • Çalışanlar evden çalışmayı seçecekleri günlere ve çalışmak için ayarlayabilecekleri zamanlara karar vermekte özgürdür. 

  • Bu yaklaşım, çalışanlara gerekli hoşgörüyü sağlamanın ve anlaşıldıklarını hissettirmenin iyi bir yoludur.


Dezavantajları



  • Uzaktan çalışmayı seçen çalışanlar, genellikle işe ilgi duymadıkları veya ofise gelmedikleri için dışlandıklarını hissedebilirler.

  • Ayrıca hangi ekibin uzaktan çalışacağı veya ofiste olması gerektiği konusundaki ayrımların dengeli bir şekilde yapılması gerekir.


Uzaktan Çalışma Dostu Model


Uzaktan çalışma dostu model, tamamen esnek yaklaşımın aksine çalışanların uzaktan çalışabileceği önceden tanımlanmış sınırların belirlenmesini gerektirir. Örneğin, çalışanların Pazartesi ve Cuma gibi günler dışında evden çalışma zamanları düzenlemesine izin vermek bu yaklaşımın bir parçasıdır. Ayrıca, önemli sayıda çalışanın tam zamanlı olarak uzaktan çalışmasını sağlamayı gerektirebilir. 


Avantajları



  • Bu strateji, özellikle işletme dışındaki yeteneklerin uzaktan çalışmasına izin vererek verimliliğe ve etkinliğe katkı sağlar.  

  • Böylece üstün yeteneklerin işe alım aşaması daha kolay hale gelebilir. 


Dezavantajları



  • Ofis içi çalışanların bilgiye, yöneticinin yüz yüze kaldığı süreye, sosyal haklara ve terfi fırsatlarına daha iyi erişime sahip olması nedeniyle potansiyel eşitsizlikler oluşabilir. 


Hibrit Uzaktan Çalışma Modeli


Hibrit uzaktan çalışma modeli, çalışanlar için açık ara en esnek seçenektir. Bu yaklaşımın temeli çalışanların tamamen uzak çalışma veya diğer esnek iş modelleri arasından seçimlerini otonom olarak gerçekleştirmelerini sağlar. 


Avantajlar



  • Çalışanlara kendi maceralarını seçme özgürlüğü sağlayan bu yaklaşım, tamamen esnek modelden daha fazla öngörülebilirlik sağlaması bakımından çekicidir. 

  • Ayrıca bağımsız çalışan yetenekleri ve Z kuşağını işe alım açısından cezbedici olabilir. 


Dezavantajları



  • Üst yönetim, ofise gelen çalışanların nasıl desteklediğini görünce seçimleri dolayısıyla yargılayabilir veya ofis çalışma rutini seçmeye zorlayabilirler.


Uzaktan Çalışma Öncelikli Model


Uzaktan çalışma öncelikli yaklaşımda çalışanlar, varsayılan olarak evlerinden veya herhangi bir yerden iş gücüne katılırlar. Bu noktada liderlerin uzaktan çalışma dostu model ve uzaktan çalışma öncelikli model arasındaki belirgin ayrımı kavramaları önemlidir. Nitekim önceliği uzaktan çalışma modeli olan bir işletme, prosedürlerini, sistemlerini ve kültürlerini ofis içi çalışanlar yerine uzaktan çalışanlar çerçevesinde yapılandırır. Bu durum operasyonel anlamda büyük bir fark oluşmasına neden olur.


Avantajları



  • Yöneticilerin ve çalışanların ekip işbirliğini optimize etmek için en üretken ve ilgi çekici hibrit programları planlamalarına olanak tanır. 

  • Ayrıca diğer modellerden farklı olarak eşitsizliği ortadan kaldırmayı sağlar.


Dezavantajları



  • Bu yaklaşım güçlü bir örgütsel kültür ve aidiyet oluşturmayı zorlaştırabilir. 


Hibrit İş Modelini Benimsemenin Faydaları


Özellikle pandemi süreci, uzaktan veya hibrit çalışmanın gelişmiş üretkenlik, çalışan memnuniyeti ve kârlılık için uzun vadeli seçenekler olabileceğini gösterdi. Bu doğrultuda geleneksel örgütsel kültüre sahip işletmeler bile bu faydaları gözeterek hibrit iş modeline geçmeye başladılar. Hibrit veya uzaktan çalışma modelinin işletmelere sağladığı temel faydalar şu şekildedir:



  • Çalışanlara en verimli oldukları zaman ve mekânlarda çalışabilme fırsatı sunma.

  • Daha iyi bir iş-yaşam dengesi oluşturarak üretkenliği artırma.

  • Çalışanların hastalığa maruz kalma oranını azaltma.

  • Gayrimenkul giderlerinden tasarruf etme.

  • Dünya çapında yetenekleri işe alma. 


eOfis ile Hibrit Çalışma Modeline Kolayca Geçin


Günümüzde farklı sektör ve ölçeklerdeki pek çok işletme; zamanı ofis, ev ve diğer yerler arasında bölerek çalışanları akıllıca yönetmenin en iyi nokta olduğunu keşfetmektedir. Hibrit çalışma modelini benimsemek, işletmenizin üretkenliğini önemli ölçüde artırmanıza, sizi tercih edilen bir işveren olarak konumlandırmaya ve sektörünüzdeki en iyi ve parlak kişileri çekmenize ve elde tutmanıza yardımcı olur. 


İstanbul, Ankara, İzmir, Gaziantep, Bursa, Konya, Adana, Antalya, Kayseri ve Mersin şubelerinde 30.000 m2’den fazla alan, 800’den fazla hazır ve 8.000’den fazla üyeye sahip eOfis, işyerini ve iş gücünü bir araya getiren dinamik hibrit iş modeli deneyimleriyle en iyi noktaya ulaşmanıza yardımcı olacak esnek hizmetler sunar. Bu doğrultuda işletmelere ticari gayrimenkul, ortak çalışma, ortak yaşam ve depolama alanları sunan hazır ofis, sanal ofis, ortak ofis, toplantı odası ve eOfis üyeliği gibi çözümlerle operasyonlarını etkin bir şekilde yönetmelerine yardımcı olur. Siz de hibrit iş modeli planlamanız için hemen eOfis’e ulaşarak çalışan deneyiminizi nasıl dönüştürebileceğinizi keşfedin!

Bu Yazıyı Paylaşın

Teklif Formu
Teklif formunu göndererek; Aydınlatma Beyanı'nı ve
Açık Rıza Onayı'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Teklif Al