Facebook PageView Online Yorumlar ile Nasıl Doğru Başa Çıkılır? | eOfis Blog

Bir şirket ne kadar büyük olursa olsun çevrim içi bir kimliğe sahip olduğu zaman müşterilerden, çalışanlardan ve rakiplerden gelen online yorumlar ile karşılaşır. Online yorum yolu ile gelen geri bildirimler her zaman olumlu olmayabilir, ancak bazı durumlarda şirketler olumsuz yorumlara ek olarak nefret ve hakaret içeren aşırı agresif geri bildirimler ile de karşı karşıya kalabilir.


İşletmeniz çevrim içi olarak var olduğu süre boyunca hem olumlu hem de olumsuz birçok online yorum almanız olasıdır. Bu geri bildirimler kendi siteniz üzerinden, e-posta adresinizden ya da çeşitli değerlendirme platformları üzerinden size ulaşabilir. Elbette bu geri bildirimler karşısında profesyonel duruşunuzu bozmamanız ve doğru şekilde bu yorumlar ile başa çıkmanız gerekir.


Online Yorumlardan Kaçınılabilir mi?


Bir şirket, dükkan ya da restoran olmanız fark etmeksizin internet üzerinden açık eleştirilere maruz kalabileceğiniz için kaçınmanız pek olası değildir. Kendi web adresiniz olmasa, sosyal medya platformlarında varlık göstermeseniz ve çevrim dışı şekilde hizmet verseniz bile müşterilerinizin şirketiniz hakkında online geri bildirim verme olasılığı oldukça yüksektir.


Online yorumlar yani geri bildirimler Facebook gruplarında, Instagram yayınlarında, YouTube videolarında ve çeşitli bloglarda oluşturulacaktır. Bu nedenle internetteki, sosyal medyadaki ya da benzer platformlardaki varlığınızı reddetmeniz sizi olumsuz yorumlardan, yanlış bilgilerden korumaz ve yanlış iddiaları düzeltmenizi engeller.


Online Değerlendirmelerin Her İki Taraf için Avantajları Vardır


İnternet sayesinde potansiyel müşterileriniz birçok konumdan ve her an şirketiniz ile ilgili geri bildirimlere ulaşabilir. Facebook, Google ve Tripadvisor gibi çevrim içi ortamlar sayesinde müşteri yorumları önem kazanmaktadır. Çalışmalara göre ise kullanıcıların büyük bir kısmı bu ortamlardaki geri bildirimlere bir arkadaş tavsiyesi kadar güvenmektedir.


Bu nedenle bir şirket olarak buradaki geri bildirimlere önem göstermeniz ve müşterilerinizle temasa geçmeniz oldukça önemlidir. Burada bulunan hem müşteri yorumları hem de şirketinizin müşterilerin geri bildirimlerine gösterdiği ilgi potansiyel müşteriler açısından bir analiz fırsatı doğurur. Almış olduğunuz online yorumlar ise kendi şirketinizin sunduğu ürün ve hizmetleri geliştirmek için size bir fırsat yaratır.


Olumsuz Yorum ile Hakaret İçeren Yorum Arasındaki Farkı Anlayın


Şirketiniz birçok olumlu geri dönüş aldığı gibi birçok olumsuz ve hakaret içeren yorumla da karşılaşabilir. Bu noktada yapmanız gereken olumsuz eleştiri içeren yorumları doğru şekilde analiz etmektir. Olumsuz yorumların nedenini doğru şekilde analiz etmek, olayı, kişiyi ve durumu doğru kavramak eleştiriyi doğru sınıflandırmanız konusunda sizin veri elde etmenizi sağlayacaktır.


Pozitif ve negatif online yorumlar ile karşılaştığınızda uygulayabilecekleriniz;


-          Online yorumlara geri dönüş yapabilmek ve bu kişilerle iletişim kurabilmek amacıyla ekibinizin bir kısmını görevlendirin.


-          Gelen geri bildirimlere olabildiğince hızlı bir şekilde geri dönüş yaptığınızdan emin olun.


-          Objektif kalın ve gelen eleştiriyi kişisel olarak algılamayın.


-          Standart yanıtlar yerine müşterilerinizin eleştirilerine özel yanıtlar oluşturun.


Hakaret İçeren Çevrim İçi Değerlendirmelere Karşı Yapılabilecek Eylemler


Her olumsuz online yorum, doğru bir geri bildirim niteliği taşımayabilir. Örneğin, verdiğiniz bir hizmet ile alakalı doğrudan hakaretler ve yalan ifadeler içeren yorumların bir eleştiri olmadığından emin olabilirsiniz. Bu gibi durumlarda almanız gereken eylemler çok daha farklı olacaktır.


Bu durumda yapabileceğiniz eylemler:


-          Durumu her ihtimale karşı sorgulayın. Eleştirinin haklı olduğuna karar verirseniz ve hatalıysanız özür dileyin.


-          Kasıtlı olarak size zarar vermeyi amaçlayan ve eksiklerinizi arayan geri bildirimlere karşı açık ve net bir şekilde cevap verin.


-          Birinin kasıtlı şekilde hakaret içeren yorumlar yaptığını düşünüyorsanız yorumları silmeyi veya yasal işlem başlatmayı düşünebilirsiniz.


 

Bu Yazıyı Paylaşın

Teklif Formu
Teklif formunu göndererek; Aydınlatma Beyanı'nı ve
Açık Rıza Onayı'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Teklif Al